Odpowiedzialność w spółce z o.o.

Spółka z o.o., jako osoba prawna, sama odpowiada za zobowiązania. Wspólnicy zaś, co do zasady, za nie nie odpowiadają, chyba że zachodzą wskazane przez prawo przypadki. Wskazuje ono poniższe sytuacje, gdy mamy do czynienia z odpowiedzialnością wspólnika. (więcej…)

Więcej

Wspólnik w spółce z o.o. – uprawnienia

Z posiadaniem statusu wspólnika łączy się szereg uprawnień, które można skategoryzować na: uprawnienia ustawowe i umowne, uprawnienia udziałowe i osobiste, uprawnienia indywidualne i kolektywne. (więcej…)

Więcej

Podatek CIT w spółce z o.o.

Dochód spółki z o.o., a więc fakt finansowo-prawny wypracowanych przez nią nadwyżek przychodów względem kosztów, podlega rozliczeniu w formule podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) według stawki 19% lub 9%. Tę drugą stawkę wprowadzono w 2019 roku.  (więcej…)

Więcej

Przekształcenie JDG w Sp. z o.o.

Dlaczego warto? Najważniejszą korzyścią i częstym motywem do tworzenia spółek z o.o. jest mniejsza niż w przypadku JDG odpowiedzialność przedsiębiorcy majątkiem osobistym za zobowiązania firmy. Po przekształceniu stroną odpowiadającą za nowe zobowiązania będzie spółka, a za stare, czyli te sprzed przekształcenia będziesz odpowiadał Ty jako przedsiębiorca wspólnie ze spółką solidarnie przez 3 lata od przekształcenia. (więcej…)

Więcej

Mailing reklamowy

Mailing reklamowy jest odmianą marketingu internetowego, jego najważniejszą cechą jest wykorzystanie poczty internetowej jako narzędzia reklamy. Polega on na wysyłaniu na podane adresy e-mail potencjalnych klientów odpowiednio przygotowane wiadomości. Mają one na celu zachęcenie odbiorców do skorzystania z oferty firmy.  (więcej…)

Więcej

Jakie zdarzenia nie podlegają rejestracji w KPiR?

Wbrew pozorom nie wszystkie zdarzenia gospodarcze dotyczące danej firmy należy ujmować w KPiR. W podatkowej księdze przychodów i rozchodów dokonuje się zapisu tylko tych zdarzeń, które powodują konsekwencję na gruncie podatku dochodowego. (więcej…)

Więcej

Czym jest sponsoring?

Sponsoring jest umową partnerską, która zakłada wzajemne świadczenia sponsora i sponsorowanego.  sponsor – firma lub osoba prywatna zainteresowana promowaniem siebie lub swoich produktów i ponosząca z tego powodu określone koszty, sponsorowany – osoba lub instytucja korzystająca ze świadczeń. (więcej…)

Więcej