Obowiązki biura rachunkowego

Jednostki, które chcą się zajmować prowadzeniem księgowości dla innych podmiotów muszą się wywiązać z obowiązku ubezpieczenia swojej działalności od odpowiedzialności cywilnej. Obowiązek taki gwarantuje Klientom biura rachunkowego większe bezpieczeństwo, nawet jeżeli te zatrudniają najlepszych specjalistów i posiadają długoletnie doświadczenie.

Jeszcze kilka lat temu obowiązkiem przedsiębiorstwa było posiadanie certyfikatu księgowego wydawanego przez Ministerstwo Finansów. Obecnie nie jest to już obowiązek, lecz zapewnienie Klienta biura o wysokich kompetencjach. Większość biur posiada certyfikat i warto zwrócić na to uwagę wybierając biuro rachunkowe dla swojej firmy.

Obowiązkiem biura rachunkowego jest również legalne działanie, potwierdzone wpisem do odpowiedniego rejestru przedsiębiorców. Gdy nie ma się pewności co do autentyczności firmy, której chce się zlecić księgowość, warto poprosić o okazanie dokumentów rejestracyjnych.

biuro rachunkowe

 

Więcej o tym jak dobrze wybrać biuro rachunkowe, w naszym poprzednim artykule, który znajdziecie Państwo pod poniższym linkiem:

Cechy dobrego biura rachunkowego