Jak utrzymać klienta i co zrobić, by wrócił?

Każda firma chce mieć Klientów, którzy wracają. Nie wystarczy po prostu stworzyć grupę w sieci społecznościowej, potrzebny jest klub zainteresowania i to taki, w którym uczestnik odniesie oczywiście korzyści. Prawdopodobnie wiele osób słyszało lub wiedziało o premiowych milach. W niektórych firmach jest to szczegółowa lista Klientów, którzy gromadzą mile za zakup danych usług. Są takie w różnych dziedzinach. Wszystko tutaj opiera się na oczekiwaniu na moment, w którym Klient będzie mógł kupić coś za swoje bonusy, nie wydając ani grosza.

Innymi sposobami, aby zatrzymać Klientów są:

  • bony upominkowe,
  • przydatne i dochodowe biuletyny,
  • nagradzanie Klienta, który dokonał już trzeciego lub czwartego zakupu w firmie,
  • osoba VIP – grupa osób, które kupują coś więcej niż przedmioty codziennego użytku,
  • przekraczanie oczekiwań – np. przy zamówieniu piszemy, że towar dotrze za 2-3 dni, a już następnego dnia jest on u Klienta,
  • ładny, mały prezent,
  • piękne opakowanie,
  • dodatkowa usługa – jeśli sprzedaje się produkt i naprawia się go w razie potrzeby, zapotrzebowanie na niego będzie większe.

Czy faktura musi być podpisana?