Zasady, których powinien przestrzegać konsultant, pracujący z osobami wysoko postawionymi:
- Account manager, obsługujący ważnych klientów, musi być ekspertem, a nie przyjacielem. Życzliwość i uprzejmość powinna być wyrażona tylko poprzez szczere pragnienie zrozumienia potrzeb klienta.
- Profesjonalny konsultant nie potępia, nie dyskutuje, nie zazdrości klientowi jego sukcesów.
- Konsultant rozwiązuje problem VIP-klienta, a nie sprzedaje mu produkty, czy usługi swojej firmy. Zagłębia się w problemy, czy potrzeby klienta, zatem oferuje tylko rozwiązania, które na pewno są korzystne.
- Account manager dla ważnych klientów ma wysoki poziom samoorganizacji. Jest w stanie zorganizować proces wykonania przez firmę zamówienia/zlecenia klienta szybko i perfekcyjnie, aby dotrzymać wszystkich obietnic i terminów.
- Zadaje konkretne pytania, po uprzednim ich przemyśleniu i przeanalizowaniu. Pytania nie powinny dawać podstawy do wątpliwości co do tego kompetencji. Ważne jest słuchać i rozumieć klienta.
- Indywidualne podejście jest niezbędnym elementem pracy z klientem VIP.