Mailing reklamowy jest odmianą marketingu internetowego, jego najważniejszą cechą jest wykorzystanie poczty internetowej jako narzędzia reklamy. Polega on na wysyłaniu na podane adresy e-mail potencjalnych klientów odpowiednio przygotowane wiadomości. Mają one na celu zachęcenie odbiorców do skorzystania z oferty firmy.
Zalety mailingu reklamowego:
- Masowość – żadne medium internetowe nie ma takiego zasięgu jak e-mail. Wysyłanie mailingu jest możliwe do dowolnego miejsca na świecie.
- Niski koszt i skuteczność – efektywność e-mail marketingu dla sprzedaży usług czy produktów jest nadal najwyższa. Trzeba jednak podkreślić, że masowe mailingi nie kosztują wiele, a są czynnikiem, który generuje ruch na stronie www.
- Szybkość – wysyłanie e-maili do wybranej wcześniej bazy odbiorców (czy to do setek, czy milionów odbiorców) trwa sekundę.
- Budowanie relacji – e-mailing jest świetnym narzędziem do budowania dobrej komunikacji z potencjalnym klientem: informowania o ciekawych nowościach, ofertach dla stałych klientów, wyprzedażach.